I väntan på den stora dagen

Jajemen, imorgon är det meningen att allt ska börja. Mitt nya liv. Kl 13 15 ska jag infinna mig på universitetet. Då börjar allvaret. Ett sorts intressant och roligt allvar. Jag längtar så himla mycket, samtidigt är jag lite rädd. Eller så blandar jag ihop att vara rädd med att vara nervös. Vet inte vilket, men jag orkar inte analysera i det så värst mycket nu faktiskt. Kan bara tänka på hur det kommer bli imorgon. Så spännande!

Jag har till och med köpt en liten kalender. Det var några år sedan jag använde en sådan sist. Alltid när jag har en ny kalender sitter jag och tokanstränger mig i typ en timmes tid bara för att komma på datum då saker händer. Bara för att man ska ha nåt att skriva. Sen kan man ju använda lite färgglada pennor och så, i den. Sånt är ju alltid kul.

Jag har fått sån himla lust till att pyssla. Det var typ 10 år sedan sist. Igår kom jag hem med en limpistol och lite pärlor. Ska bli nån sorts näspiercing tänkte jag. Kruxet är att jag inte har vågat ge mig på det ännu. Bilden jag skapat i mitt huvud är så fin, vet inte riktigt ifall jag är redo att förstöra den ännu.

Hela dagen idag har i alla fall gått åt till massa förberedelser. Ytliga förberedlser. Fixat, naglar, hårgärg, och kladdat med brun utan sol. Det gamla vanliga med andra ord. Inte en stor dag utan en fixdag innan.

På årerseende!

Kommentarer
Postat av: martina

grattis =D

o förresten, om du vet nån som behöver billig studentlitteratur för socionomprogrammet så säg till mig.. ska sälja några av mina böcker nämligen :)

kram på dig

2009-09-02 @ 19:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback