Hej min kära lilla blogg!

Nu har jag jobbat som ett litet arsel i tre dagar. Idag har jag jobbat som ett litet arsel hemma. Imorgon ska jag fortsätta jobba som ett litet arsel i 4 dagar. Men ibland är det rätt kul att vara ett arsel. Man slipper liksom tänka på allt annat. Mhm mhm. Synd att jag inte hinner blogga så mycket bara. Det är så skönt att bara sitta vid datorn och spy ut lite ord.

Jag har dock hunnit bli varse om att jag missat Prideveckan igen. Jag har velat åka dit och insupa den underbara atmosfären som verkar finnas där, i flera år. Men det är samma sak varje år. När man väl hör om Prideveckan hör man det UNDER prideveckan och inte innan. Eller är det kanske för att jag inte läser nyheter? Så man ska behöva läsa mer än bloggar nuförtiden. Förbannat. Fast å andra sidan läser jag hellre ärligt vinklade bloggar än oärligt vinklade nyheter. Det är dagens sanning. Den ovinklade sanningen får man forska om själv. Nog för att det är kul att forska, men tiden räcker inte riktigt till alltid.

Idag skulle jag klippa marsvinens klor. Idag blev dock dagen då DET nästan hände. Det som inte får hända. Precis när jag skulle klämma igen saxen så sparkade Blomman utåt. Vilket innebär att hon gav ifrån sig ett litet skrik eftersom jag träffade pulpan. Som tur var klippte jag inte i den, men jag liksom snuddade den. Så nu ligger pulpan exakt i kant med nageln. Stackars lilla snuttan. Så obehagligt att jag mår illa.

Jag ska härmed försöka uppdatera bloggen lite mer frekvent. Även då jag jobbar. Ska verkligen försöka.

Sov gott nu, kära barn!


En lucka i kalendern snart tack, behöver träffa den här blondien!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback