BARA NEGATIVT

Det var ju inte bra. Hade nästan glömt bort lösenordet hit vilket måste vara ett ordentligt tecken på hur dålig jag varit på att uppdatera. Inte mycket har hänt sedan sist. Jobbat lite och nu är jag hemma och ledig till på fredag. Idag har vi städat som attan, har till och med skrubbat golvet på toaletten. Shiat vad husligt.

Det här med att gå ut i Växjö är inte min grej längre. Det är fan inte kul. Inte som det var innan. Så jäkla boring. Alla tråkiga människor, likadana, lika fulla, lika töntiga, samma TRÅKIGA attityd, samma grupperingar... åhh suck. Men, då får man vara glad att man har en kompis med sig som man alltid har kul med när man väl bestämmer sig för att vandra ut i denna döda stad. Då har man kul även om man fortfarande mår kasst sedan spytjoflöjten.
Oavsett vad är detta en DÖD DUM FUL TRÅKIG STAD. Händer verkligen inget nytt. I lokalnyheterna kan man läsa om arga olle som är sur för grannen ulla klippte häcken och inte plockade undan grenarna som hamnade på hans tomt, om man har tur.


Trots detta gillar jag fortfarande det lugna och trygga. Lägenheten vi flyttat in i känns svår att lämna och det känns inte lockande att bli särbo om studierna skulle tvinga oss. Det är just det här som är det svåra med allt just nu. Allt ska vara så jävla krångligt. Det är så MÅNGA steg man måste ta sig igenom för att nå målet.
1. Leta utbildning
2. Komma in (helst göra bra ifrån sig på högskoleprovet)
3. Kanske inte blir i växjö
4. Kanske inte blir i samma stad som nabils utbildning
5. Försöka hitta nytt boende i den nya staden
6. Ta lån
7. Inte kugga på proven

Lyckas jag inte med 1an faller allt redan där.
Lyckas jag inte med 2an faller allt där.
Lyckas jag inte med 3an blir allt så enormt komplicerat.
Lyckas jag inte med 4an blir jag extremt utom mig av sorgsenhet. Me and sadness= ingen bra combo
Lyckas jag inte med 5an går det åt helvete.
6an innebär skulder i resten av livet om jag inte blir svinrik.
Lyckas jag inte med 7an så kan jag lika gärna skjuta mig själv.

GODNATT

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha så bra lista, jag har samma problem, vi kan skjuta oss ihop

2009-02-26 @ 12:03:05
Postat av: hannah

jag glömde säga att det va jag som ville skjuta mig med dig

2009-02-26 @ 12:04:14
Postat av: nora

man måste våga ta chanser josie! det blir oftast bra i slutänden :) du lever bara en gång ;) och linköping är fint och nära :D hihi puss <3

Postat av: Stina

Växjö kanske blir lite bättre när jag kommer hem i sommar? ;)

Och plugget...det löser sig! ;)

2009-02-27 @ 21:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback