Det var en gång en vit liten svettpöl

"Gristungans återkomst" är... *trumvirvel* tyvärr FEL!
Rätt svar var "Mammut". Den ni!

Filmen bestod mest av tystnad, telefonsamtal,  arbete, tårar, föräldrar och barn. Den tuffade till sig lite sådär på slutet, det lossnade precis som när man fått vatten i örat. Den var vacker- ett konstverk på film.

Innan filmen åt vi semlor hos mamma. Hon hade bakat dem själv, mycket gott. När jag plockade upp en låg det som en liten svettpöl undertill. En vit svettpöl.
Jag tittade på mamma, hon tittade på mig. Hon förklarade det hela med att hon lagt på grädden klockan två för vi skulle ha kommit vid tre men vi kom först klockan fyra.
Sen åt jag de svettiga semlorna med dåligt samvete över vår sena ankomst, det var det godaste på länge. Tack mamma!

Sen är det så himla härligt nu när bilen slutat vibrera också. Ett nytt däck FOR THE WIN. Skulle bara säga det



Ha en underbar kväll

Kommentarer
Postat av: Hannah

"Jag tittade på mamma, hon tittade på mig. "

hahaha jag tyckte det lät så kul!

men sånna svettningar kommer när man värmer bröd med, sen efter ett tag blir brödet blött och segt. gott med semlor!!

2009-02-02 @ 21:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback