Hon-fick-G-i-Bildkunskap-alltså-kan-hon-inte-bli-Läkare-mentaliteten

Nu är jag galet jävla slut trött på alla JÄVLA studentsidor. Vad är problemet? VAD FAN ÄR PROBLEMET?
Är det så jäkla svårt att fixa en fungerande sida som man kan söka program på och faktiskt FÅ UPP en lista där programmen finns med? Det här med internet är ju inte särskilt nytt längre. Jag VET till exempel att X program finns i staden X. Ändå kommer det inte upp några resultat. VAD FAN. Ska jag behöva resa genom Sverige nu med, besöka varje universitet och fråga dem personligen? Jag kanske till och med ska åka i häst och vagn och ha på mig en korsett med vid kjol också, bara för att matcha deras utveckling i webbdesign? 

Nej nu får det fan vara nog. Sen har vi den här Hon-fick-G-i-Bildkunskap-alltså-kan-hon-inte-bli-Läkare-mentaliteten som borde ha avskaffats för länge sedan. Istället har vi ett samhälle som sätter socialt handikappade människor på piedestal. Ett samhälle som gynnar kapitalismen, gör de rika ännu mer rika samtidigt som det krossar de människor som har DET, som brinner för något. Det är sådana människor som VERKLIGEN kan göra skillnad.

Nej nu är jag så jävla trött på den här skiten. 
Förrästen, sluta säga "Finanskrisen" när den rätta definitionen egentligen är "Kapitalistkrisen". 
Och ja, jag vet vad jag skrev i förra inlägget, tyvärr har även jag blivit färgad av skiten vi har omkring oss, vårat samhälle, det vill säga.

Nu ska jag försöka tänka lite happy thoughts som jag förhoppningsvis kan utsöndra i mitt nästa inlägg. Jag återkommer, mina kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback