Stay at home mom, in my ass

Nu har jag precis lagat mat. Eller jag har precis ätit upp min lagade mat. Jag kom på ett recept vilket var mycket utsökt. Ostäggröra toppad med kantarellstuvning. Grrrr vad gott.

Jag sitter och kollar på doktor Phil. Det handlar om äktenskap. Vrickade sådana. Män som vill att kvinnor ska vara deras slavar. Sätta mat på bordet, städa, tvätta och så vidare. Och så har vi en sån där jobbig hemmafru som blir sur när mannen lagar maten eller tvättar. Det är ju hennes bidrag till familjen för att inte hon pallar jobba. Hemmafruar är nog det som stör mig mest i hela världen. "Vad jobbar du med" ? "Well I´m a stay at home mum"
CUT THE CRAP

Fyfan vad töntigt det är. Visst det är ett arbete att ta hand om ett hem. Men jag undrar bara hur det kommer sig då att merparten av sveriges kvinnor (och män) klarar av att jobba, ja på ett riktigt jobb, OCH städa huset och mata barnen, när det verkar som om halva USA:s kvinnor kan kalla att vara stay at home mom ett jobb.
Som sagt, det är ett arbete att ta hand om ett hem MEN det är ett arbete som alla har. Då får man vara bra lat om man inte kan både jobba och städa.
Så ser man alla "stackars" kvinnor som sitter där och lipar: BUHUUUUUUUU jag har blivit dumpad och jag har inga pengar nu bara för att jag har "arbetat" som stay at home mom i 20 år. BUHUUUUUUUUU, BUHUUU vad ska jag göra, jag vet inte hur jag ska komma ut i arbetslivet. Skyll er själva jävla lata jääääääävlar. Jag skäms djupt över sådana kvinnor, att vara slav under sin man trodde jag var borta sedan länge. Pinsamt att se att det är i ett land så rikt som USA.
Jag ska ALLTID tjäna in mina egna pengar. Tänker aldrig sjunka så lågt att jag är ekonomiskt beroende av någon annan för att överleva. ALDRIG.

Kommentarer
Postat av: Jannike Persson

Håller med! hur kan kvinnor gå med på att vara slavar?! Roligt att läsa din blogg vännen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback