Vårdcentraler

Jag har alltid haft något emot vårdcentraler, man sitter där i väntrummet på sin lilla stol bland massor med människor, mest äldre. Gamla och sjuka är dem. Då sitter man där, ung och purfärsk, och vet att det är så man kommer sluta. I alla fall till kanske 80% av fallen.

Igår var vi på vårdcentralen, jag och nabil. Han skulle på en undersökning för att se att allt är som det ska. Tiden var 8 45, vi kom fyra minuter försent, han skrev in sig och betalade och så bad receptionisten oss att sätta oss i väntrummet. Så där satt vi. Vi väntade och väntade och VÄNTADE. Klockan blev 9 50 så vi gick tillbaka till damen i luckan och frågade om allt var som det skulle. Hon gick och kollade. När hon kom tillbaka sa hon att vi alldeles strax skulle få hjälp, läkaren var snart klar med patienten. Så vi satte oss igen. Vi väntade, väntade OCH VÄNTADE.
Klockan blev 10 40. Vi var arga som bin och frågade återigen receptionisten var det var som dröjde så hiskeligt länge. Hon tittade lite i sin dator. Så sa hon: Jag beklagar, ni kom försent, läkaren var i väntrummet kl 9 och då var ni inte här, så han strök er och tog nästa. Ni kan ju få boka ny tid om ni vill.

VAD I HELVETES FAAAAN. Tänk att det kan få gå till så på Birka vårdcentral. Jag visste till exempel inte att:
1. Receptionister inte kan använda datorer.
2. Läkare hipp som happ kan hitta på saker. Vi kom ju som sagt 4 minuter för sent, alltså satt vi där kl 9.
3. Receptionister är stumma, Innan vi betalade kunde vi ju kanske få bli medvetna om att det redan var för sent.
4. Dålig service finns även på vårdcentraler. I alla fall en vårdcentral.

I 130 minuter satt vi där och kom därifrån med INGENTING. Eller jo, vi fick pengarna tillbaka, men tid kan aldrig köpas. Nu ska en ny tid bokas på en annan vårdcentral.

FRUKOST I STAN blir det i alla fall nu. Mums

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag var med om exakt samma sak, men jag blev hysterisk mamma eftersom Cornelia hade 40 graders feber. Vi var typ 10 minuter sena men det var snöstorm ute! INgen medkänsla där inte. Hoppas din karl mår bättre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback