Dokusåpa

Ibland känns min arbetsplats som lite av en dokusåpa. Har jag tråkigt, vilket jag ofta har, när jag går där och struttar runt, så är det ganska underhållande att tänka sig en sån där mörk berättarröst, ni vet. "Tiden är knapp, ska hon hinna torka upp oljan innan någon halkar i det och måste åka akut till sjukhus? Missa inte fortsättningen i nästa avsnitt..."

Förövrigt så är det bara en dag kvar, sen får jag ha min mitt-i-veckan-helg. SÅ nice.

Dessutom är det så tråkigt att jobba på helger. Inte nödvändigtvis för att man just jobbar, absolut inte (eller okej då, lite därför). Men mest beror det på TV kvällen när man väl är hemma. Jag förstår inte vad problemet är?! Filmer som inte är repriser existerar inte. Inte heller intressanta debattprogram eller trevliga underhållsprogram. Åh. Tacka vet jag tisdags-och onsdagkvällarna. TVkvällarna med stort T. Då är det Topmodel. Eller söndagskvällarna när det är kalla fakta. Eller varför inte alla sena vardagskvällar med 2 and a half men. Det är grejer det.

Nu ska jag "surfa vidare", som man sa på den gamla goda tiden.
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul att du skriver oftare nu! Jättekul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback