BUSIGT

Dagen idag har varit till belåtenhet. Mobilen lämnades hemma när jag och min man gav oss ut på stan för lite spännande äventyr. Vi var så busiga så att vi åt frukost på askelyckan. Sen var vi ännu busigare och småshoppade snygga och behövliga grejer.
Men sen, sen kom vi hem. Satte oss vid våra datorer och började tänka på att vi inte hade varit slösiga nog. Det är ju trots allt den STORA LÖNEDAGEN vi pratar om här.
För att busa till det lite extra beställde vi hemkörning på sushi åt 5 personer, fastän vi bara är två.
Det var busigt det.

Ja. När man börjar bli till åren är detta det enda bus man har. Ända festen vi har planerad nu (ja, vi planerar när och hur vi ska gå på fest) är personalfesten som ligger och lurar i mitten av nästa vecka. Den du.
Då ska man sitta där och le medan man häller i sig alkohol. De där påsarna man har under ögonen sminkas över och den bleka huden blir ersatt med ett antal lager self tanning produkter. Jag ska utsråla trivsel och glädje. Och pressa fram tomma skratt.
Det ska jag göra, för så busig är jag.

Nej jag skojar bara. Här ska det inte pressas fram någonting. Fast det med brunprodukterna och sminket stämmer.
Besides ska det bli kul att se mina kära kolleger utan sjömanshattar och ketchup över finbrallorna.

En sak är säker, dagen då jag börjar plugga ska jag klä upp mig varje dag. Tänk att faktiskt få använda de stackars kläderna som hänger i garderoben. Jag ska gå på alla lektionerna, även fast jag vet att man kan sitta hemifrån och klara sig minst lika bra. Jag ska bli mig själv igen!
Åh vad jag längtar.

Godnatt!


Här är en som också upptäckt det fina i lönedagar. Maten flödar

 Där kom ett nostalgispöke som kunde ses i parken för ungefär 4 år sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback