Åhhh, denna underbara grannsämja!

Granne: Hej! Får jag be er att sluta hålla på att trumma!
Vi: Hmm, vi.. har inga trummor?
Granne: Nej ni trummar på grejer hela tiden. Med tummarna. På kvällar och nätter.
Vi: Nej. Det gör vi faktiskt inte.
Granne: Ni trummar alltså inte?
Vi: Nej. Vi sover, och jobbar på kvällarna.
Granne: Jaha, jag jobbar tidigt. Då får jag klaga på någon annan. Jag blir irriterad. Hejdå!

Ett lite sådär småudda samtal tidigare idag. För att ytterligare förstärka att det inte var vi som var ens lite skyldiga pekade jag menande uppåt, till översta våningen varpå ett lite snett leende tycktes ta form på hennes läppar.

TÄNK. Nu fick jag minsann dit dem. Grannarna där uppe.Vad hon fick trummandet ifrån vet jag inte men mina problem med dem är snarare skrik och dunsar och stönande. Snart kommer även de drabbas av denna kvinnas vrede, medan jag inte behöver lyfta ett finger.

Do my dirty work!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Ibland är det bra att ha andra lyhörda grannar. Så nu slipper du kanske det irritations problemet iallafall! Kram sofi

Postat av: Josefin

ja precis! ibland har man lite tur i livet, i alla fall! :P

2009-07-27 @ 22:39:45
URL: http://joseflin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback