Kindben, pussmunnar och ego pics.

Ibland blir jag lite trött när jag kollar igenom mina så kallade "ego pics". (Hohohoh blev bara tvungen att skriva det. Förlåt, jag måste göra det igen. Ego pics. Ego pics. Ego pics.
Det låter så omåttligt dumt. Så otroligt barnsligt. Så oerhört B.)
Jaja, anledningen till att jag blir trött är att jag har så många bilder på mig själv med exakt samma min. Enda sättet att överhuvudtaget se att de alla inte är tagna vid exakt samma fototillfälle är att håret (okej inte håret, det ser alltid likadant ut det med) och kläderna är olika. Ja, det är kläderna man ser det på. Och hudfärgen. Mycket brun utan sol- Mellanmycket brun utan sol- Ingen brun utan sol.

Ego pics. Bilderna alla har men som aldrig visas- utom de extra fina. Ni har väl aldrig hört någon säga "Du, kom, så ska jag visa dig min mapp med ego pics. Ser du min blick där? Eller hur fin näsan är här?"
Nej just det! Varför? Jo, folk skäms. Inte kan jag väl låta någon tro att jag är egenkär? Vem pussar jag mot liksom? Inte är det mot den söta lilla soptunnan som står i hörnet i alla fall. Inte heller mot Nabil, det är ju inte direkt han som håller kameran. Det är ju jag som gör det. Pinsamt.

Det som är det värsta av allt är att denna återkommande min jag pratar om är just "pussmunnen". Oh my lord. Men nu vet jag varför. Jag har analyserat mig själv. Jo, för kindbenen framträder på detta vis. Ni som inte har testat detta (Visst ni gör inte sånt säger ni, men jag tror mig veta att även ni har både en och två sådana bilder liggandes i hemliga mappen) testa det. Ni som sitter inne med dessa bilder, klicka fram bilden och begrunda era kindben. Ser ni hur de framträder? Hur ansiktets form blir lite, lite snyggare. Ser ni?


Men där är du ju, ditt lilla kindben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback