Välkommen till verkligheten, studenter!

Jaha då var jag här i Halmstad igen. Inte lika ofta nu förtiden även fast det känns så. När man väl kommer hit är allt som vanligt. Kakor, mat och kafferep. Min mage har svällt upp till sin dubbla storlek.

Det här simsspelet jag fick. Det är ju helt otroligt beroendeframkallande. Det enda jag har tänkt på medan jag varit här är på min simsgubbe. Hur elak jag ska göra henne. Hur jag ska färga hennes hår, och vilken stil hon ska ha i hemmet sedan när hon tjänat mer pengar på sin karriär som kriminell. Var så nöjd med elak-looken jag lyckades skapa. Röda ögon liksom. Hur coolt är inte det?

När jag drömmer om nätterna drömmer jag om mätarna som sakta blir röda. Jag får panik. Springer och letar efter en toalett så jag inte kissar ner mig i vardagsrummet. Måste duscha så jag inte börjar osa grönt gasmoln. Måste titta på TV så jag inte börjar lipa av uttråkning. Träffa vänner så jag inte blir koko. Och målet är att klara min livsambition annars tjänar jag aldrig ihop tillräckligt med "livslång lycka" och då kan jag inte köpa dessa belöningar som jag får längs vägen. Typ perfekt kropp, världens bästa värdinna, aldrig hungrig.

Vill spela nu!!

Imorgon ska jag på studentskriva direkt när jag kommit hem från halmstad. Ska bli mysigt. Det var ju ett tag sedan jag fick uppleva det där. Glädjen blir tyvärr inte långvarig, kära studenter. Snart står ni där utan jobb och inte kommer ni in på programet ni söker heller. Tough luck! Välkommen till verkligheten.

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback