Att organisera smink är roligare än vad man kan tro

Det är kanske lite att ta i att påstå att jag är så överdrivet kreativ. Idag efter jobbet hade jag i alla fall en känsla av att jag VILLE vara kreativ. Det kliade i fingrarna. I huvudet spolade jag fram tiden lite, jag såg mig själv gå hem i solskenet, komma hem, sätta mig vid datorn och vänta på Nabil.

Men så kom jag på att jag inte orkade att gå. Det tar ju trots allt en dryg timme att vandra hela vägen hem. I väntan på bussen gick jag in på citygross. Jag visste inte vad, men jag visste att jag ville köpa något. Det spelade egentligen ingen roll vad som slutligen skulle hamna i den blågula påsen. Sen började jag tänka på nästa onsdag. Då ska vi ha lite personalkul. Så tänkte jag på min brun utan sol. Sen tänkte jag på allt smink jag kunde brassa på med. Och då, i den stunden kom jag på DET. Jag skulle köpa något att ha mitt smink i. Min necessär är för full och jag vill ha det så där lite coolt uppdelat så att man kan låtsas att man är proffs.

Men de hade ingen sån där utvikbar sminkväska. DÅ fick jag en snilleblixt.
Jag kom hem med en verktygslåda och jag kunde bara inte bli nöjdare. Nu har jag suttit och stirrat i denna i vad som skulle kunna vara en evighet. Men jag är nöjd. Så nöjd.

Min sminklåda

Som moraltanterna skulle säga; det är de små sakerna i livet som räknas.

Nu är jag så glad att jag ska gå och baka scones.
TJING

Kommentarer
Postat av: hannah

vad snyggt det är! ser så proffsigt ut:D

2009-03-20 @ 12:21:02
Postat av: Mr Gay Army

Nice


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback