Fanatiker och dun

Det var inte igår!
Tyvärr orkar jag inte göra någon halvårssummering just nu över tiden som gått. Eller just nu... vad sägs om aldrig?
Men jag kan ju ändå säga att allting vänt till det positiva den här senaste tiden. ÄNTLIGEN. Att börja på universitetet var en livsomvändning, allt det negativa som cirkulerat runt mig som ett gäng blodtörstiga fanatiker i jakt efter kött och blod - har bytts ut mot rosenröda blombad och små vita dunfjädrar som ger självbekräftelse istället för tårar.
Dagens sanning: Om livet känns förjävligt och du inte tror att det kan bli sämre, så blir det ändå så. Men när du ligger där på botten och krälar och tror att det aldrig kan bli bättre, så är det just det som kommer hända. Bara man orkar hålla ut.

Alla tentor har gått bra hittills, men den senaste kändes ytterst fräck och illvillig. Tror det blir omtenta på den. Men någon gång ska ju vara den första! Malligt, jag vet. Men det är OKEJ att vara mallig. Så länge man inte konverterar till mallighetsreligionen.

Nu ska jag börja med alla bestyr, ikväll är det "Halv 8 hos mig", HOS mig. Tre gullegrisar kommer hit och ska- förhoppningsvis, njuta av min trerättersmiddag. Vi får se om jag lyckas, känner mig inte så säker än, direkt.

toodles


Kommentarer
Postat av: jonna

gillar SKARPT att du tagit tag i det här med bloggen nu. hehe.

2010-02-24 @ 19:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback