Konsten att snooza

Jag har blivit besatt av hår. Jag har nämligen läst mig till hur man ska få det att växa onaturligt fort. 5 centimeter i månaden. Ja, det låter ju så sjukt knäppt och osannolikt. Och visst, det är väl precis lika sjukt knäppt och osannolikt som det låter. Men jag har en liten vetenskapsman i mig. Jag måste prova och experimentera och undersöka allting som låter knäppt. Resultatet är absolut inte det viktigaste utan resan dit. Learning by doing som det heter i informatörstermer. Höhöhö. Hur länge vågar man låta osten ligga efter utgångsdatumet innan man äter den? Hur lång tid kan jag skippa städningen innan jag börjar nysa? Vad händer om man tränar utan kolhydrater? Hur länge kan jag snooza innan jag missar tvärbanan? 


På tal om att snooza. Jag och min kombo har har blivit experter på detta. Mobilerna tjuter om vart annat hela gryningen och morgonen. Det är fantastiskt skönt att jag hittat en som uppskattar detta fenomen lika mycket som jag. Om du själv tänker börja med detta, alternativt avancera i denna morgonaktivitet bör du betänka detta INNAN du börjar:

1) Sätt klockan 2 timmar tidigare än vad som är absolut senaste tänkbara tiden för dig att vakna på.
2) Se till att ha telefonen nära till hands. Helst vid huvudkudden för bästa möjliga bekvämlighet.
3) Ringsignalen ska vara lugnande men samtidigt kunna fungera som ett störningsmoment. Det där är en svår balansgång, bli inte ledsen om du inte lyckas hitta den på en gång.
4) Torka bort morgongrumset i ögonen innan du ens funderar på att trycka på snoozen. Missar du det här kan misstaget bli förödande- du hittar inte rätt knapp och stänger av larmet istället.
5) Klä på dig, ta frukosten i handen och SPRING till jobbet!
Chiao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback